wtorek, 15 maja 2012

Wizerunek kobiety a główne wydania serwisów informacyjnych TV

8 marca na spotkaniu  "Ach... te kobiety" organizowanym przez Wojewodę Wielkopolskiego Pana Przemysława Pacię miałem przyjemność zaprezentować materiały ukazujące wizerunek kobiety w głównych serwisach informacyjnych największych stacji telewizyjnych.  To wydarzyło się już dość dawno, ale co jakiś czas pojawiają się pytania dotyczące tej prezentacji dlatego zamieszczam ją na moim blogu.
Słowem podsumowania, niestety z analizy specjalistów PRESS-SERVICE Monitoring Mediów jednoznacznie wynika, że najbardziej opiniotwórcze media (najprawdopodobniej nieświadomie) utrwalają wiele ze stereotypów dotyczących kobiet. Poza tym, biorąc pod uwagę strukturę informacji oraz liczbę wydań serwisów prowadzonych przez redaktorki i redaktorów oraz emitowanych materiałów i komentarzy reporterów najbardziej kobiecymi wiadomościami jest Panorama w TVP2 a zdecydowanie najbardziej męskie są Fakty w TVN.


Brak komentarzy:

TOP MARKA - najsilniejsze marki na tle polskiego krajobrazu medialnego

Marki i firmy chcą wiedzieć jak są postrzegane przez konsumentów. Doskonale wiemy, że wizerunek kreowany przez media w dłuższej perspekt...