Ciekawy artykuł został opublikowany w The Economist: http://www.economist.com/node/21541719. Pięć wieków przed Facebookiem i arabską wiosną, social media przyczyniły się do stworzenia reformacji. Artykuł jest analizą sukcesu podjętych przez Macina Lutera działań z perspektywy zastosowanych przez niego nowoczesnych technik komunikacji. Autor "95 Tez" wykorzystał nową technikę drukarską tak jak współcześnie wykorzystuje się media społecznościowe. Dzięki swoim broszurom mógł stworzyć buzz, który rozprzestrzeniał się w zawrotnym jak na tamte czasy tempie. Technika druku umożliwiła Luterowi nie tylko rozpowszechnianie swoich poglądów, ale również bardzo szybką odpowiedź na krytykę. To prawdziwe mechanizmy social media w XVI wieku.
Jednym słowem można powiedzieć, że ludzkość nie pierwszy raz realizuje swoje potrzeby komunikacyjne wykorzystując najnowsze technologie. Jak widać sukces Facebooka czy Google + jest na miarę naszych współczesnych możliwości. Uzyskanie ponad 700 mln użytkowników największego medium społecznościowego w zaledwie kilka lat okrzyknięte jest fenomenem współczesności. Patrząc na historię można spekulować z dużym prawdopodobieństwem, że w przyszłości pojawią się media, które takie wyniki będą mogły osiągnąć np. w kilka miesięcy, a może i dni.
Subskrybuj:
Komentarze do posta (Atom)
TOP MARKA - najsilniejsze marki na tle polskiego krajobrazu medialnego
Marki i firmy chcą wiedzieć jak są postrzegane przez konsumentów. Doskonale wiemy, że wizerunek kreowany przez media w dłuższej perspekt...
-
Szanowni Państwo, jesteśmy świadkami mediowej rewolucji. Dynamika zmian, jakie zachodzą w środkach masowego przekazu w ogromnym stopniu zwią...
-
Po raz piaty na łamach październikowego wydania miesięcznika "Press" prezentujemy wyniki badania Top Marka. To wspólny projekt...
-
W czerwcowym numerze Naszego Rynku Kapitałowego z 2006 roku ukazał się wywiad jaki przeprowadził ze mną redaktor Andrzej Knapik. W nieco inn...
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz