Dziś w radiowej trójce słyszałem, że już 700 tys. rodzin w Polsce odrzuciło posiadanie telewizora. Większość z nich to ludzie z wyższym wykształceniem.
Badacze doszukują się tych powodów w zmęczeniu odbiorców sieczką informacyjną oraz rozrywką na coraz niższym poziomie. Do tego dochodzi przekształcanie się już praktycznie wszystkich programów od rozrywkowych do publicystycznych w tabloidową formę, a infotainment zaczyna mieć coraz bardziej pejoratywne znaczenie.
Ja uważam, że również ważnym powodem odchodzenie od tradycyjnej TV są zmiany w dostępie do mediów, które wygenerował internet. Obecny, bardziej świadomy użytkownik sieci z łatwością może zbudować swoją własną "ramówkę" korzystając nie tylko z Youtube ale niezliczonej ilości serwisów z zawartością wideo, on demand czy TV internetowej. Co ważne, często materiały pochodzące z bezpłatnych serwisów posiadają reklamy tylko takie, które dopasowane są do zgłoszonych przez użytkownika potrzeb czy zainteresowań.
Jak widać, zmiany przynoszone przez rozwój Internet nie dotykają tylko prasy, ale również najmocniejszego w Polsce medium jakim jest telewizja.
Subskrybuj:
Komentarze do posta (Atom)
TOP MARKA - najsilniejsze marki na tle polskiego krajobrazu medialnego
Marki i firmy chcą wiedzieć jak są postrzegane przez konsumentów. Doskonale wiemy, że wizerunek kreowany przez media w dłuższej perspekt...
-
Szanowni Państwo, jesteśmy świadkami mediowej rewolucji. Dynamika zmian, jakie zachodzą w środkach masowego przekazu w ogromnym stopniu zwią...
-
Po raz piaty na łamach październikowego wydania miesięcznika "Press" prezentujemy wyniki badania Top Marka. To wspólny projekt...
-
W czerwcowym numerze Naszego Rynku Kapitałowego z 2006 roku ukazał się wywiad jaki przeprowadził ze mną redaktor Andrzej Knapik. W nieco inn...
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz